گزارش تحلیلی بازار یکشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۰۹)

گزارش تحلیلی بازار یکشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۰۹)

بازار روز گذشته شرایط خوبی نداشت. در ابتدا کار بازار سبز بود ولی عرضه ها بیشتر شد و بازار به سمت منفی حرکت کرد.
بازار امروز در ادامه معاملات روز گذشته، منفی آغاز شد و در همان ابتدا عرضه ها افزایش پیدا کرد و صف های فروش در بازار نمایان شد.
 ریسک هایی که دست از سر بازار برنداشته است و  اجازه نمیدهد بازار روند خوبی را در پیش گیرد. ریسک اصلی بازار نرخ بهره 30 درصدی است که با توجه به شرایط رکوردی بازار سرمایه و رشد بازار های موازی، نقدینگی را به سمت خود کشاند. ریسک دیگر بازار در این روز ها نوسان شدید نرخ ارز است که تاثیر زیادی بر شرایط بنیادی شرکت ها دارد. نرخ دلار نیما انروز نیز رشد داشت و از محدود 41 هزار تومان عبور کرد.
ارزش معاملات خرد امروز به 4100 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته افت کرده است.
شاخص کل امروز 20145 واحد افت کرد و به محدوده 2284 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن حدود 7534 واحد افت کرد و به محدوده 757 هزار واحد رسید. صندوق های سهامی، فلزات اساسی و صندوق های کالایی بیشترین ارزش معاملات را در روز جاری داشتند. در بین نماد های بازار فئلاد، خودرو و فن افزار بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
انس طلای جهانی در محدوده 2338 دلار قرار گرفت. نرخ ارز در بازار آزاد به محدوده 61 هزار تومان رسید. طلای 18 عیار 3410 هزار تومان رسید و سکه امامی به 40.8 میلیون تومان رسید. در این بین حباب سکه به 7.2 میلیون تومان رسید.