گزارش تحلیلی بازار دوشنبه (۱۴۰۳/۰۱/۲۷)

گزارش تحلیلی بازار دوشنبه (۱۴۰۳/۰۱/۲۷)

بازار دیروز در پی تنش های سیاسی وضعیت بدی را پشت سر گذاشت. اگرچه در اواخر بازار تحرکاتی در صندوق های سرمایه گذاری مشاهده شد ولی کلیت بازار منفی بود.
بازار امروز با کم شدن تنش ها و خبر شارژ 1000 میلیاردی صندوق تثبیت، سبزپوش شد. دامنه نوسان یک درصدی دلیل اصلی افت ارزش معاملات امروز است ولی از جنبه دیگر هیجان بازار را در دو روز اخیر مهار شد.
همچنان ریسک های سیاسی دست از سر بازار برنداشته است. دلیل اصلی اینکه نقدینگی به سمت بازار حرکت نمیکند و عمدتا سرمایه گذاران، نقدینگی خود را به سمت بازار های کم ریسک تر میبرند. 
ارزش معاملات خرد امروز به 2600 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته بهتر شده است. 
شاخص کل امروز 10140 واحد رشد کرد و به محدوده 2206 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن حدود 2458 واحد رشد کرد و به محدوده 726 هزار واحد رسید. صندوق های سهامی، صندوق های کالایی و گروه خودرو بیشترین ارزش معاملات را در روز جاری داشتند. در بین نماد های بازار ذوب، فملی و ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
انس طلای جهانی به 2351 دلار رسید و نرخ ارز در بازار آزاد به محدوده 66 هزار تومان رسید. طلای 18 عیار 3650 هزار تومان رسید و سکه امامی به 43.4 میلیون تومان رسید. در این بین حباب سکه به 6.3 میلیون تومان رسید.