گزارش تحلیلی بازار شنبه (۱۴۰۳/۰۱/۲۵)

گزارش تحلیلی بازار شنبه (۱۴۰۳/۰۱/۲۵)

بازار امروز تحت تاثیر تنش های سیاسی آخر هفته پر عرضه آغاز شد و در همان آغاز کار اکثریت بازار در محدوده منفی قرار گرفتند. تا انتهای زمان معاملات تلاشی برای متعادل شدن بازار صورت نگرفت و در نهایت حدود 95 درصد بازار در محدوده منفی قرار گرفت.رشد بازار های موازی خصوصا طلا موجب خروج پول حقیقی از بازار و صندوق های با درآمد ثابت شده است.
اکثریت نماد های بازار در قیمت های کنونی از لحاظ بنیادی وضعیت بدی ندارند ولی ریسک های موجود بلای جان این روز های بازار شده است. ارزش معاملات خرد امروز به 5800 میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته گذشته رشد داشته است ولی خروج سنگین پول حقیقی از بازار نگرانی ها را افزایش داد. در روز جاری حدود 1800 میلیارد تومان نقدینگی از سمت حقیقی ها از بازار خارج شد. نکته جالب در این بین عدم توجه دست اندرکاران بازار سرمایه است که نشان میدهد وضعیت کنونی چندان خلاف میلشان نیست.
شاخص کل امروز 54 هزار واحد افت کرد و به محدوده 2200 واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن حدود 25 هزار واحد افت کرد و به محدوده 726 هزار واحد رسید. صندوق های سهامی، صندوق های کالایی و گروه خودرو و ساخت قطعات بیشترین ارزش معاملات را در روز جاری داشتند. در بین نماد های بازار وبملت ، فزر و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
انس طلای جهانی به 2350 دلار رسید و نرخ ارز در بازار آزاد به محدوده 66 هزار تومان رسید. طلای 18 عیار 3730 هزار تومان رسید و سکه امامی به 45 میلیون تومان رسید.